چمن مصنوعی زمین تنیس

چمن مصنوعی زمین تنیس یکی از انواع چمن مصنوعی ورزشی می باشد که ممکن است در رنگ های متفاوتی از جمله سبز، سفید و قرمز در بازار موجود می باشد.بازی تنیس از جمله ورزش های محبوب و پرطرفداری است که به عنوان یک تفریح سالم در نظر گرفته می شود. هیجان و تحرک این بازی باعث شده تا امروزه بسیاری از مردم در زمان های مختلف به انجام آن بپردازند.با ایجاد یک زمین تنیس در فضای باغ خود می توانید لحظات جذابی را در کنار خانواده سپری کنید.همچنین اگر قصد تاسیس یک زمین تنیس حرفه ای برای کسب درآمد را دارید، مطالعه این مقاله کمک زیادی در این خصوص به شما خواهد کرد.

چمن مصنوعی به عنوان یک متریال کاربردی در دو نوع چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی دسته بندی می شود و چمن مصنوعی زمین تنیس یکی از انواع چمن های مصنوعی ورزشی محسوب می شود.

برای استعلام قیمت و خرید چمن مصنوعی ورزشی با شماره 05191009924تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پیج اینستاگرام ما را به نشانی chaman.24@ دنبال نمایید

بهترین چمن های مصنوعی ورزشی

​چمن مصنوعی زمین تنیس

چمن مصنوعی ورزشی فلش

…………………………………………………………………………..

​چمن مصنوعی زمین تنیس

چمن مصنوعی ورزشی دیاموند

…………………………………………………………………………..

​چمن مصنوعی زمین تنیس

چمن مصنوعی ورزشی سپیدار

…………………………………………………………………………..

​چمن مصنوعی زمین تنیس

چمن مصنوعی ورزشی سرو

…………………………………………………………………………..

​چمن مصنوعی زمین تنیس

چمن مصنوعی ورزشی امگا

قیمت چمن مصنوعی زمین تنیس

بازی تنیس یک بازی پر هیجان است و باید چمن زمین آن به لحاظ روشنایی، کف و … کاملا استاندارد باشد.قیمت چمن مصنوعی زمین تنیس نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.قیمتی که برای این چمن تعیین می شود با توجه به متراژ زمین، هزینه نصب و نوع اجرا متفاوت خواهد بود.برای اطلاع بیشتر از قیمت چمن مصنوعی مخصوص زمین تنیس با کارشناسان فروش ما به شماره 05191009924 تماس حاصل فرمایید.

انواع زمین برای بازی تنیس

برای انجام بازی تنیس 4 نوع زمین وجود دارد که شامل زمین تنیس خاکی، زمین تنیس سخت، زمین تنیس با چمن طبیعی و زمین تنیس با چمن مصنوعی می باشد.

  • زمین تنیس خاکی (Clay Tennis Court)

زمین تنیس خاکی به طور عمده از خاک رس در ترکیب با لایه نازکی از پودر آجر تشکیل می شود.این زمین ها در دو شکل متفاوت خاک قرمز و خاک سبز وجود دارند.زمین های تنیس خاکی جذب ضربه بیشتری داشته و برای بدن انسان بهتر هستند.از طرفی در جا به جایی های سریع به بازیکنان این اجازه را می دهد که به جای توقف کامل، در جای خود بلغزند و آسیب دیدگی آن ها به حداقل برسد.

​چمن مصنوعی زمین تنیس

  • زمین تنیس سخت (Hard Tennis Court)

زمین تنیس سخت از ترکیبات متنوعی نظیر آسفالت و بتن تشکیل شده و توسط یک لایه آکریلیکی برای افزایش کیفیت بازی پوشش داده می شود.جذب انرژی در زمین های سخت به نسبت زمین های خاکی کمتر است که باعث می شود توپ، جهش و حرکت سریع تری داشته باشد.میزان آسیب دیدگی در این نوع زمین ها تا حدودی زیاد است.

​چمن مصنوعی زمین تنیس

  • زمین تنیس با استفاده از چمن طبیعی (Grass Tennis Courts)

زمین تنیس با استفاده از چمن طبیعی یکی از رایج ترین کفپوش های زمین تنیس محسوب می شود که به دلیل قیمت بالا و شرایط نگهداری سخت نسبت به انواع دیگر کفپوش های زمین تنیس، استفاده کمتری دارد.در این نوع زمین ها، چمن باید در ارتفاع پایین تری برش بخورد و جهش توپ در آن پایین است.

​چمن مصنوعی زمین تنیس

  • زمین تنیس با استفاده از چمن مصنوعی (Synthetic Tennis Courts)

زمین تنیس استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش برای زمین تنیس به دلیل نرمی بیشتر و شرایط نگهداری آسان تر در حال افزایش است.استفاده از شن پر کننده بر روی چمن مصنوعی در زمین های تنیس کمک می کند که این نوع چمن در شرایط آب و هوایی مختلف محافظت شود.همچنین استفاده از چمن مصنوعی باعث می شود که بازیکنان برای ساعات طولانی، بدون خستگی بتوانند یک بازی حرفه ای بدون هیچ اختلالی انجام دهند.

​چمن مصنوعی زمین تنیس

آشنایی با 4 ویژگی مهم چمن مصنوعی زمین تنیس

چمن مصنوعی مخصوص زمین تنیس باید از ویژگی ها و استاندارد های خاصی برخوردار باشد که بتواند ایمنی بازیکنان را فراهم نماید.نوع چمن مصنوعی در مکان های مختلف با توجه به عواملی نظیر نوع ورزش، نوع زمین و قوانین بازی متفاوت است که طبیعتا چمن مصنوعی فوتبال با چمن مصنوعی زمین تنیس تفاوت دارد.

  1.  چمن مصنوعی مخصوص زمین تنیس باید از تراکم بالایی برخوردار باشد.
  2. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی تنیس بهتر است در حدود 10 الی 25 میلی متر باشد.
  3. چمن مصنوعی زمین تنیس باید به نحوی باشد که در برابر ضربه و کوبش از مقاومت بالایی برخوردار باشد.
  4. چمن مصنوعی زمین تنیس باید دارای انعطاف پذیری و برگشت پذیری بالا باشد.
مقاله
لیست ورزشگاه های چمن مصنوعی مشهد

مزایای استفاده از چمن مصنوعی زمین تنیس

استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی به عنوان کفپوش زمین تنیس دارای مزایای زیادی است که در زیر به مهم ترین مزایای آن اشاره می کنیم :

  • چمن مصنوعی تنیس از اصطکاک بالایی برخوردار است و از سر خوردن بازیکنان جلوگیری می کند.
  • اجرای قوانین بازی نظیر کشیدن خطوط روی چمن مصنوعی دقیق تر است.
  • بازی بر روی چمن مصنوعی تنیس نرم و راحت بوده و در نتیجه امکان آسیب دیدگی را کمتر می کند.
  • استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی از هزینه های نگهداری بسیار کمتری برخوردار است.
  • بازی روی زمین پوشیده شده با چمن مصنوعی باعث می شود که توپ کمتر دچار انحراف شده و به همین دلیل کمترین تغییر مسیر اتفاق خواهد افتاد.
  • چمن مصنوعی پس از بارندگی به راحتی قابل استفاده بوده و گلی نمی شود؛ بنابراین بازیکنان خطر سرخوردگی ندارند.

چمن مصنوعی زمین تنیس

معرفی 3 نوع چمن مصنوعی تنیس

چمن مصنوعی تنیس با توجه به نوع زمین بازی به 3 دسته تقسیم بندی شده و کیفیت چمن مصنوعی به خصوص در زمان اجرای مسابقات بسیار مهم است.

  • چمن مصنوعی تنیس با فیبریلیت متراکم

چمن مصنوعی تنیس با فیبریلیت متراکم دارای الیافی شبیه به چمن طبیعی است.البته این نوع چمن مصنوعی تنیس کمتر مورد استفاده قرار می گیرد به این دلیل که نیاز به زیرسازی با ماسه سیلیس دارد.چمن مصنوعی مدل نسترن یکی از انواع چمن های مصنوعی با نخ فیبریلیت متراکم می باشد.

​چمن مصنوعی زمین تنیس

چمن مصنوعی مدل نسترن

  • چمن مصنوعی تنیس با مونوفیلامنت مجعد (فر)

چمن مصنوعی تنیس مونوفیلامنت مجعد دارای نخ مونوفیلامنت با بافت پیچیده است که ساختاری متراکم دارد.این نوع چمن مصنوعی از تراکم بالایی برخوردار بوده که باعث می شود خواب مشخصی نداشته باشد؛ بنابراین محصول بعد از مدتی نیاز به شانه زنی ندارد.از طرفی چمن مصنوعی تنیس با مونوفیلامنت مجعد باعث انحراف کمتر توپ به بیرون از زمین می شود.در حال حاضر از الیاف مونوفیلامنت مجعد و فر برای تولید چمن مصنوعی گلف و در برخی موارد برای چمن مصنوعی تزئینی با ارتفاع کوتاه به کار می رود.

چمن مصنوعی مدل ویانا از جمله چمن های مصنوعی با مونوفیلامنت مجعد می باشد.

​چمن مصنوعی زمین تنیس

چمن مصنوعی مدل ویانا

  • چمن مصنوعی تنیس ترکیبی

این مدل چمن مصنوعی تنیس از ترکیب دو نوع نخ؛ فیبریلیت متراکم و مونوفیلامنت مجعد تولید می شود.ترکیب دو نوع نخ در این محصول باعث شده تا این چمن از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار باشد.در واقع نخ های مونوفیلامنت، نقش پرکنندگی برای نخ های فیبریلیت دارند.چمن مصنوعی مدل گلوریا یکی از انواع این مدل چمن می باشد.

​چمن مصنوعی زمین تنیس

نحوه نظافت چمن مصنوعی تنیس به چه صورت است؟

نگهداری از چمن مصنوعی تنیس بسیار راحت بوده و نیاز به مراقبت های خاصی ندارد.برای نظافت این نوع زمین چمن می توان از جارو هایی با مکش قوی مانند واترجت استفاده کرد.در صورتی که بر روی چمن مصنوعی تنیس لکه هایی از قبیل روغن یا هر نوع کثیفی ایجاد شود باید بدون استفاده از مواد شیمیایی قوی آن را تمیز کرد.استفاده از مواد شیمیایی قوی باعث آسیب به الیاف چمن مصنوعی می شود.می توانید لکه های روغن را با استفاده از ماسه پاک کنید.

مقاله
نصب چمن مصنوعی + راهنمای گام به گام نصب

طول عمر چمن مصنوعی زمین تنیس

با وجود اینکه چمن مصنوعی شرایط نگهداری بسیار آسان تری نسبت به چمن طبیعی دارد ولی انجام اقداماتی باعث می شود که طول عمر این محصول کمتر شود.این اقدامات به شرح زیر می باشند :

  • تردد اتومبیل و ماشین آلات سنگین و حتی موتور سیکلت : الیاف چمن مصنوعی تحمل وزن انسان را دارد؛ بنابراین باید از ورود هر نوع وسایل نقلیه بر روی چمن جلوگیری شود.
  • ریختن مایعاتی نظیر حلال های صنعتی، نفت، بنزین و انواع روغن های صنعتی : چمن مصنوعی محلی برای تعمیر ماشین آلات و انواع موتور سیکلت نمی باشد؛ بنابراین باید از ریختن هر نوع مایعاتی بر روی این محصول خودداری شود.
  • تابش شدید نور خورشید : تابش شدید نورخورشید باعث آسیب دیدگی جبران ناپذیر الیاف چمن مصنوعی شده و عمر استفاده از آن را کاهش می دهد.اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید برای استفاده از چمن مصنوعی، بهتر است در زمان نصب از شن سیلیس برای پر کردن کمک بگیرید.این کار باعث می شود که توزیع حرارت در چمن بهتر انجام شود.همچنین آبیاری چمن مصنوعی در زمان تابش نور خورشید به بالاتر نرفتن حرارت الیاف کمک می کند.تهیه و استفاده از یک کاور برزنتی روشی پیشنهادی برای افزایش طول عمر چمن مصنوعی می باشد.
  • ماندن طولانی مدت برف روی چمن : در صورتی که در مناطق برف گیر زندگی می کنید باید از تجمع بیش از اندازه برف بر روی چمن جلوگیری نمایید. برای این منظور پارو کردن بهترین روش است.به وجود آمدن شیرآبه برف و یخ زدگی در بافت چمن باعث ترکیدگی بکینگ چمن مصنوعی می شود.
  • عدم شانه کشی چمن مصنوعی تنیس : عدم شانه کشی چمن مصنوعی باعث می شود که توزیع شن سیلیس در چمن بهم بخورد.برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که هر چند وقت یک بار با استفاده از یک جاروی دسته بلند که الیاف سفتی دارد، توزیع شن سیلیس در چمن را به حالت اولیه بازگردانید.
  • استفاده از کفپوش نامناسب : برای بازی تنیس باید از کفش های ورزشی استفاده کنید.استفاده از کفش های استوک دار برای این بازی اصلا توصیه نمی شود.
  • عدم توجه به بازشدگی درزها : در نصب چمن مصنوعی تنیس، چمن های ناحیه مجاور درز دارند که ممکن است به دلیل شرایط مختلفی نظیر یخ زدگی این درزها باز شوند.در این شرایط به هیچ عنوان تا زمان ترمیم از زمین استفاده نکنید.

​چمن مصنوعی زمین تنیس

نورپردازی در زمین تنیس و اهمیت آن

انجام بازی های شبانه در زمین چمن مصنوعی تنیس، زمانی لذت کافی را دارد که تمامی قسمت های زمین با استفاده از یک نور پردازی استاندارد به یک میزان روشن شده باشند.در این شرایط احتمال بروز هر گونه خطای دید توسط بازیکنان به حداقل می رسد.استفاده از برج های نوری 10 متری که به لامپ های مخصوص SNB مجهز شده باشد از رایج ترین روش ها برای ایجاد یک نورپردازی مناسب در زمین تنیس می باشد.ارتفاع 10 متری این برج ها باعث می شود تا هیچگونه مزاحمتی برای چشم بازیکنان ایجاد نشده و اختلالی در روند بازی به وجود نیاید.

​چمن مصنوعی زمین تنیس

خرید چمن مصنوعی مناسب برای زمین تنیس

خرید چمن مصنوعی باید مطابق با یکسری اصول و شرایط انجام شود که از بروز هرگونه مشکل در طولانی مدت جلوگیری کند.به همین علت است که تمامی خریداران چمن مصنوعی تاکید زیادی بر روی کیفیت محصول داشته و تلاش می کنند تا از فروشگاهی با سابقه خرید خود را انجام دهند.

مجموعه چمن 24 به عنوان یکی از با تجربه ترین فروشگاه های چمن مصنوعی در مشهد، آماده ارائه هر نوع خدمات در خصوص طراحی، اجرا، نصب و فروش انواع محصولات مخصوص فضاهای باز و نیمه باز می باشد.شما می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و برای خرید انواع چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی مشاوره بگیرید.

قیمت چمن مصنوعی نیز تابع عوامل مختلفی نظیر تراکم، نوع الیاف و ارتفاع چمن می باشد که می توانید برای انتخاب بهترین نوع چمن مصنوعی تنیس با کارشناسان ما در بخش فروش در ارتباط باشید.

تهیه و تنظیم مقاله : آژانس دیجیتال مارکتینگ بزرگمهر