اجرای روف گاردن در مشهد ؛ امروزه آپارتمان نشینی فضایی دور از سرسبزی و زیبایی را برای زندگی رقم زده است.با رشد جمعیت و ساخت و ساز فراوان، آپارتمان ها جایگزین خانه های ویلایی شده اند که محیط زندگی را به فضای خشک و بی روح تبدیل کرده است.روف گاردن یا به اصطلاح بام سبز (باغ بام) فضایی است که با ارتفاع از سطح زمین بستر گیاهان را تشکیل می دهند.باغ بام ها بر روی پشت بام خانه با دیدی که به شهر دارد، محیطی آرام برای گذراندن لحظاتی خوش را فراهم می کنند.

 

شرکت طلوع سبز ایوان پارس (چمن 24) با اجرای روف گاردن در مشهد فضایی دلنشین و زیبا را برای همشهریان عزیز به ارمغان می آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید چمن مصنوعی روف گاردن با شماره 09155599758 تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر کنال آپارات چمن 24 را دنبال نمایید

طراحی روف گاردن توسط تیم چمن 24

سلیقه شخصی مهم ترین گزینه در مرحله طراحی یک باغ برای بام شما می باشد.تیم چمن 24 با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه متقاضیان، طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد را انجام داده و به مرحله اجرا می رسانند.همچنین نوع تاسیسات و تجهیزات ساختمان در نوع طراحی روف گاردن دخیل می باشد.

اجرای روف گاردن در مشهد تنها با استفاده از چمن مصنوعی تزئینی یا انتخاب و جایگذاری چند گلدان همراه با نور پردازی امکان پذیر نمی باشد زیرا طراحی روف گاردن و سپس اجرای آن نیازمند اقدامات مهندسی با در نظر گرفتن تمام جوانب است.

در ادامه چند نمونه از پروژه های اجرای روف گاردن در مشهد را توسط شرکت طلوع سبز ایوان پارس خواهید دید :

 

اجرای روف گاردن برج آرش

 

اجرای روف گاردن برج پامچال

 

اجرای روفگاردن هتل توحید

 

 

اجرای روف گاردن در مشهد

خرید چمن مصنوعی مدل ملورین

…………………………………………………………………………..

اجرای روف گاردن در مشهد

خرید چمن مصنوعی مدل زیتون

…………………………………………………………………………..

اجرای روف گاردن در مشهد

خرید چمن مصنوعی مدل درسا

…………………………………………………………………………..

اجرای روف گاردن در مشهد

خرید چمن مصنوعی مدل ویانا

تبدیل بام به روف گاردن در مشهد

خانه امن ترین محیط برای هر فرد به شمار می رود و اجتماع کوچکی است که در آن شب نشینی و یا دورهمی های کوچک و بزرگ با نزدیکان صورت می گیرد.وجود فضایی سبز و آرام در هر منزلی می تواند علاقه و اشتیاق افراد برای سرگرم شدن در خانه را افزایش دهد.

اجرای روف گاردن در مشهد می تواند انتخابی هوشمندانه باشد چرا که با تبدیل بام به روف گاردن، در محیط امن خود صاحب باغی در ارتفاع بالاتر از زمین در این شهر خواهید شد.تبدیل بام به روف گاردن یک کار تخصصی است زیرا با وجود تجهیزات اضافی مانند خاک، گیاهان، پاسیو و یا حتی شیشه و آلاچیق بر روی سقف ساختمان امکان بروز مشکل وجود خواهد داد.

مراحل اجرای روف گاردن

با توجه به بلا استفاده ماندن پشت بام ها و همه گیر نبودن شرایط خرید باغ، امروزه ایجاد باغ بام در منازل به صورت گسترده تری در مقایسه با سال های گذشته انجام می شود.

اجرای روف گاردن در مشهد مانند هر پروژه مهندسی دیگر نیازمند تخصص و تجربه مجری آن می باشد به همین منظور با برنامه ریزی باید مراحل اجرای روف گاردن به صورت تخصصی صورت گیرد.

مراحل اجرای روف گاردن :

  1. بازدید حضوری
  2. بررسی نقشه تاسیسات و تجهیزات ساختمان
  3. ایجاد طرح مناسب روف گاردن
  4. ایزولاسیون پشت بام
  5. ایجاد زیرساخت های لازم مانند زهکشی
  6. استفاده از تجهیزات مناسب روف گاردن مانند تهیه خاک و گیاه مناسب

اجرای روف گاردن توسط تیم چمن 24

متخصصین چمن 24 با بازدید از محل پیش از هر اقدامی با بررسی نقشه های سازه ای و معماری صلاحیت ایجاد روف گاردن در منزل شما را تایید می کنند.اجرای روف گاردن نیازمند آن است که منزل مسکونی شرایط تحمل آن را داشته باشد.

ایجاد طرح مناسب روف گاردن پس از بررسی ساختمان با توجه به سلیقه و بودجه ایجاد می شود.باید توجه داشت که هر بام با بام دیگر متفاوت است و این تفاوت باعث می شود تا هر ساختمان روف گاردن مختص به خود را داشته باشد.مجریان، برای هر بام حدود دو الی سه طرح را ارائه می دهند و در انتها بهترین گزینه توسط متقاضیان انتخاب می شود.

با گذشت از مرحله بررسی و طراحی، ایجاد بستر مناسب برای روف گاردن الزامی می باشد.عایق بندی بستر پشت بام و زهکشی به منظور جلوگیری از تخریب سقف زیرین این اطمینان را در می دهد که در زمان بارش برف و باران مشکلی در روند استفاده از روف گاردن ایجاد نشود.

زهکشی و ایجاد لایه فیلتر از پوسیدگی و عبور ریشه گیاهان، عبور رطوبت و آب همراه با ذرات خاک و املاح به لایه های زیرین جلوگیری می کند و وظیفه رساندن هوا و آب را به گیاهان بر عهده دارد.

اگر ایزولاسیون کردن و زهکشی پشت بام به درستی انجام نشود، فضای روف گاردن شما به مرور زمان غیرقابل استفاده شده و هزینه های بسیار بالا همراه با خسارات سنگین را بر جای می گذارد.

محیط روف گاردن می تواند با استفاده از چمن مصنوعی تزئینی، خاک مناسب، گیاهان سازگار با اقلیم و محیط، انواع آلاچیق و نورپردازی و انواع مبلمان فضای باز به زیباترین شکل ممکن تزئین شود و محیطی مناسب برای ساکنین را به ارمغان بیاورد.

[irp posts=”4486″ name=”مبلمان رتن مصنوعی”]

دلایل اجرای روف گاردن

حضور و ارتباط مستقیم با طبیعت، روح هر انسانی را نوازش می کند پس چه بهتر که بخش کوچکی از آن را در نزدیکی محل زندگی خود داشته باشیم.دلایل اجرای روف گاردن می تواند بسیار زیاد باشد که در ادامه به بخشی از آن اشاره شده است :

  • ایجاد حس سرزندگی و شادابی
  • جذب گرما
  • کاهش مصرف انرژی
  • تولید اکسیژن
  • جذب ذرات معلق در هوا
  • سایه اندازی
  • اعتدال دمای هوا
  • عایق صوتی
  • جلوگیری از هدر رفتن آب
  • افزایش طول عمر پشت بام

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید چمن مصنوعی روف گاردن با شماره 09155599758 تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پیج اینستاگرام ما را به نشانی chaman.24@ دنبال نمایید

انواع روف گاردن

به طور کلی روف گاردن در 4 دسته تقسیم بندی می شود، که هرکدام ویژگی های مختص به خود را داشته و در فضای متناسب با آن طراحی و اجرا می شوند :

  • روف گاردن گسترده (Extensive Roof Garden)

روف گاردن گسترده یکی از انواع بام سبز است که به صورت سطحی و کم عمق به اجرا می رسد و در کنار ایجاد فضای سبز سطحی، وزن بسیار کمی داشته و با بودجه کمتر امکانات مناسبی را در اختیار افراد قرار می دهد.

  • روف گاردن متمرکز (Intensive Roof Garden)

روف گاردن متمرکز به صورت فشرده طراحی و اجرا می شود که در این نوع از روف گاردن نیاز است از سازه های جدید، مستحکم و با کیفیت استفاده شود.روف گاردن متمرکز یا به اصطلاح فشرده بیشتر در پروژه های بزرگ و تجاری به چشم می خورند و فضایی مانند یک پارک را ایجاد می کنند.همچنین در روف گاردن متمرکز می توان امکان کشت را فراهم کرده و از آن به صورت هوشمندانه بهره برد.

  • روف گاردن نیمه متمرکز (Semi-Intensive)

روف گاردن نیمه متمرکز با بهره گیری از دو نوع گسترده و ترکیبی، فضای مورد نظر را برای استفاده آماده می کند.در این نوع از روف گاردن سعی بر آن است که معایب دو نوع گسترده و متمرکز را بر طرف نماید.

  • روف گاردن مدولار (Planter Box)

روف گاردن مدولار، جعبه های مخصوصی که تقریبا تمام سطح پشت بام را می پوشانند محیط رشد و کشت گیاه را فراهم می کنند که به اصطلاح فلاور باکس نامیده می شوند.

اجرای روف گاردن در مشهد

موارد جانبی در روف گاردن

امکانات روف گاردن با توجه به نوع و نحوه اجرای آن انتخاب می شود که دارای تنوع در ابعاد، رنگ، طرح و نوع کاربرد می باشند.در ادامه برخی از موارد جانبی در اجرای روف گاردن معرفی شده است :

  • آلاچیق
  • پاسیو
  • گل و گیاهان
  • گلدان های متنوع
  • سیستم آبیاری
  • نورپردازی
  • سقف شیشه ای یا چوبی
  • کف سازی مناسب با فضا
  • مبلمان
  • آبنما
  • مه پاش
  • چمن مصنوعی یا طبیعی
  • باربیکیو

ویژگی های روف گاردن

وجود روف گاردن در هر ساختمانی علاوه برزیبایی در هنگام خرید یا رهن و اجاره ساختمان در قیمت تاثیر گذار می باشد.وجود روف گاردن علاوه بر اینکه محیطی مفرح و با طراوت ایجاد می کند، می توان از آن به عنوان محیطی برای کشت محصولات خانگی نیز استفاده کرد.روف گاردن محیط خشک و بی روح پشت بام را به باغ بامی با دید به شهر مبدل می کند که نتیجه آن کمک به افزایش پایداری انرژی و حفظ منابع آب و گرما می باشد.

[irp posts=”232″ name=”کاربردهای ترموود”]

مدت زمان اجرای روف گاردن در مشهد

مدت زمان اجرای روف گاردن در مشهد به عوامل متعددی مانند نوع ساختمان، متراژ فضای اجرایی، مصالح و امکانات به کار رفته، نوع روف گاردن و نیاز به تاسیسات خاص بستگی دارد اما به طور معمول مدت زمان اجرای روف گاردن در مشهد 1 الی 3 ماه زمان خواهد برد.

هزینه روف گاردن در مشهد

قیمت روف گاردن در مشهد کاملا متغیر است به گونه ای که هر شرکت با شرکت دیگر با توجه به نوع خدماتی که ارائه می دهند قیمت متفاوتی را برای نوع احداث و اجرای پروژه خود در نظر گرفته اند.

عوامل اصلی که در قیمت روف گاردن تاثیر گذار هستند را می توان به نوع شرکت مجری و خدماتش ارتباط داد و پس از آن، فضای پشت بام و نوع خدمات مورد نیاز، مبلمان و گیاهان انتخابی مشتریان و میزان نیاز به تاسیسات جدید و خاص از جمله مواردی هستند که تاثیر بسزایی در قیمت روف گاردن در مشهد دارند.

هر متقاضی می تواند با توجه به میزان بودجه خود، روف گاردن مورد پسند خود را داشته باشد و پیش از اجرای طرح این امکان برای آنان فراهم است که بتوانند نوع متریال و گیاهان را برای تناسب بیشتر با بودجه خود تغییر دهند.

تهیه و تنظیم مقاله : آژانس دیجیتال مارکتینگ بزرگمهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *