خرید چوب ترمو در مشهد ؛ چوب ترمو یک چوب تقویت شده است که تحت فشار و حرارت تولید می شود.بدنه این چوب از رنگ ترمو پوشیده شده است که این امر در محافظت و همچنین تازگی چوب نقش دارد.این رنگ ها رزین ترمو نام دارد که در کشور کانادا و آلمان تولید شده و در بازار ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

بزرگترین تولید کننده چوب، کشور فنلاد است که ذخایر خود را از جنگل های وسیع این کشور به دست می آورد.چوب ترمو یا ترموود یکی از اصلی ترین تولیدات کشور فنلاند می باشد.نام کامل این چوب ترمووود (Thermowood) بوده که به معنای گرما و چوب است و به اصطلاح چوب گرما دیده نامیده می شود.

چمن 24 در ادامه این مقاله در خصوص خرید چوب ترمو در مشهد و کاربردها و انواع آن توضیحات جامعی ارائه خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید چوب ترمو در مشهد با شماره 05191009924 تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پیج اینستاگرام ما را به نشانی chaman.24@ دنبال نمایید

ویژگی های چوب ترمو

از مهم ترین ویژگی های چوب ترمو خاصیت ضد آب بودن آن می باشد که این امر باعث افزایش طول عمر محصول در برابر آفتاب و بارش باران می شود.همچنین دیگر مزیتی که این چوب نسبت به دیگر رقبای خود دارد، نصب بسیار آسان و راحت این محصول می باشد.

چوب ترمو در محیط های پرفشار و خشن از خود مقاومت بالایی نشان می دهد و استحکام زیادی دارد.همچنین این چوب به دلیل فرآیند ساخت خود دچار کاهش رطوبت شده، ابعاد پایدارتری خواهد داشت و در مقابل انبساط و انقباض ناشی از تغییرات رطوبتی کمتر از خود واکنش نشان می دهد.

تایل ترموود از محصولاتی است که از چوب ترمو ساخته می شود و امروزه جایگاه بسیار ویژه و مهمی در صنعت ساختمانی دارد.کفپوش های تایل ترموود به علت استحکام بالا، زیبایی و سادگی طرفداران زیادی دارد.جهت خرید تایل ترموود در مشهد با شماره 05191009924ذتماس حاصل فرمایید و با شرکت طلوع سبز ایوان پارس در ارتباط باشید.

 

تایل ترموود

خرید تایل ترمو چمن 5 ردیفه

—————————————————————————————–

خرید چوب ترمو در مشهد

خرید تایل ترموود سری A

 

برای ساخت چوب ترمو از چه درختانی استفاده می شود؟

برای ساخت چوب ترمو می توان از هر نوع چوبی استفاده کرد اما باید در نظر گرفت که این چوب ها در حرارت دهی جوابگو باشند و طی فرایند گرمایی به مشکل بر نخورند. بر این مبنا باید انتخاب چوب مورد نظر طی تحقیقات گسترده ای صورت گیرد.در این صورت چوب های درختانی مانند توس، صنوبر، کاج، لاریس، زبان گنجشک، کاج رادیانا، اکالیپتوس، راش و توسکا جزو برترین ها بوده که در تولید چوب ترمو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

خرید چوب ترمو در مشهد

قیمت چوب ترمو در مشهد

قیمت گذاری چوب ترمو بسته به تولید داخلی یا خارجی و عواملی همچون نوع چوب ، سایز ، ضخامت و کیفیت می تواند متغیر باشد اما به طور کل قیمت چوب ترمو خارجی به دلایل داشتن شرایط متفاوت  از داخلی بالاتر می باشد.نکته قابل توجه در خصوص قیمت چوب ترمو ایرانی این است که به نسبت داشتن کیفت بالاتر، دارای قیمت پایین تری می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت چوب ترمو در مشهد با شماره 05191009924 تماس بگیرید

انواع چوب ترمو

چوب ترمو دارای دو نمونه ایرانی و فنلاندی می باشد.این دو نوع چوب دارای تفاوت های زیادی هستند که در ادامه به بررسی کامل ترآن ها می پردازیم :

  • چوب ترمو فنلاندی

یکی از باکیفیت ترین و بزرگترین تولید کننده گان چوب های ترمو مربوط به کشور فنلاد می باشد.با قرار دادن چوب داخل کوره ها و حرارت دادن آن ها تا 240 درجه سانتی گراد، باعث می شود که حرارت تا عمق چوب نفوذ کرده و بعد از حرارت به مدت 2-3 ساعت در کوره قرار داده تا گردش حرارت در چوب کامل انجام شود سپس چوب ترمو را داخل سرد کن قرار می دهند که درجه آن تا 25 درجه زیر صفر می باشد.

این عمل باعث می شود به چوب ها شوک وارد شود و تراکم آن ها را به حداکثر برسد. به همین علت این کشور با کیفیت ترین چوب ترموود را به بازار جهانی عرضه می کند.

این چوب ها به دلیل مراحل بسیار استاندارد تولید، به نسبت دیگر رقبای خود عمر طولانی تری دارند، زیرا احتمال اینکه مورد فرسایش یا پوسیدگی قرار بگیرد بسیار کم است به همین دلیل قیمت چوب های فنلاندی به نسبت نمونه های  ایرانی ها بسیار بیشتر می باشد.

خرید چوب ترمو در مشهد

  • چوب ترمو ایرانی

به دلیل محبوب بودن چوب ترمو در بازار جهانی، کشور ایران سعی در تولید داخلی این محصول داشته است.در ساخت  این چوب ها در ایران، چوب ها همانند کشور فنلاند داخل کوره های بسیار داغ قرار می گیرند اما درجه حرارت این کوره ها به 170 درجه می رسد که در قبال کوره های فنلاند از درجه حرارت کمتری برخوردار می باشد.همچنین چوب ها بعد از کوره در فضای باز قرار می گیرند تا خنک شوند.

خرید چوب ترمو در مشهد

خرید چوب ترمو در مشهد

به دلیل دور بود شهر مشهد از دیگر شهرهای بزرگ کشور و سخت بودن انتقال چوب به این شهر، چوب های روسی یا خام به سختی به این شهر انتقال داده می شوند. بنابراین تولید چوب ترمو در مشهد کار بسیار سخت و دشواری است.

کارشناسان دریافته اند که شهر مشهد به دلیل داشتن آب و هوای سرد و خشک می تواند از این چوب به راحتی در دکوراسیون داخلی و یا نما استفاده نماید.همچین جایگزین چوب ترمو را می توان چوب های روسی در نظر گرفت، چرا که دارای کیفیت مناسب و قیمت بسیار خوب می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید تایل ترموود در مشهد با شماره 05191009924 تماس بگیرید

کاربردهای چوب ترمو

چوب ترمو امروزه کاربردهای زیادی دارد و از متریال های مهم ساختمانی محسوب می شود.به علت مقاومت بالایی که چوب ترمو در برابر رطوبت دارد،این چوب در ساخت سازه های دریایی همچون سکوها مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از چوب ترمو در ساخت وسایل ورزشی مختلف همچون چوب گلف، راکت تنیس و… استفاده می شود و به طور کلی این چوب به عنوان یک جایگزین مهم و اصلی برای چوب طبیعی در صنایع مختلف محسوب می شود.

در ادامه در خصوص برخی از کاربردهای ترموود توضیح خواهیم داد :

  • چوب ترمو در دکوراسیون داخلی

چوب ترمو به دلیل داشتن نقش‌ و نگارها و بافت طبیعی می تواند گزینه ای مناسب برای دیوار های داخلی (دیوار پشت تلویزون )، ستون های داخلی، پله ها ،کف پوش ها،زیباسازی تراس و بالکن، حمام و سرویس های بهداشتی (به دلیل مقاوت چوب ترمو در برابر گرما و رطوبت) و… باشد.

گاها از ترکیب چمن مصنوعی و چوب ترمو برای تزئین فضاهای مختلف استفاده می شود.انواع تایل چمن مصنوعی به عنوان کفپوش در ایجاد بام سبز و روف گاردن، دور استخرها، مجموعه های ورزشی و… مورد استفاده قرار می گسرند و بسیار محبوبیت دارند.

در دکوراسیون داخلی از چوب ترمو شاخه ای استفاده می شود .برش این چوب ها 42*42 صورت می گیرد که به راحتی می توان برای دکوراتیو و پارتیشن کردن تی وی وال یا کف پوش استفاده کرد.قیمت گذاری هر شاخه برحسب متر و طول آن صورت می گیرد اما برای استفاده سقف باید از نمونه هایی با متراژ 42*140 استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید چمن مصنوعی مشهد کلیک کنید

 

خرید تایل ترمو چمن

 

  • چوب ترمو در نمای ساختمان

چوب ترمو به دلیل مقاومت بالایی که در برابر گرما و همچین رطوبت دارد گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در نما می باشد.این چوب در موارد گوناگونی همچون پنل های دیواری، کفپوش ها در اجرای روفگاردن، پنجره ها، سقف، درب ها و… کاربرد زیادی دارد.

در کنار این مزیت ها می توان به گزینه قیمت مناسب و همچنین هزینه کم این متریال و نصب آسان و سریع آن اشاره کرد.همچنین قابلیت ترمیم چوب ترمو از مهم ترین دلایل محبوبیت این چوب محسوب می شود.

مقاله
اجرای روف گاردن در مشهد

ترمیم چوب ترمو در مشهد

چوب ترمو در بعضی مواقع در مدت زمان طولانی شکل ظاهری خود را از دست می دهد و این امر باعث می شود نمای ساختمان ظاهر ناخوشایندی داشته باشد.در این مرحله که هنوز نمای ساختمان کاملا از بین نرفته است می توانید آن را ترمیم کنید.با ترمیم چوب ترمو می توان تا 80 درصد شکل اولیه چوب را به دست آورد.

برای اکثر خریداران چوب ترمو سوال پیش می آِید که چطور چوب ترمو اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم این امر به سهولت انجام می گیرد، چرا که مشخصه اصلی این محصول داشتن گره چوب است که دارای بافت منظم و کاملا یکدست می باشد.

حرارت دادن چوب ترمو

سیستم های حرارتی کاملا پیشرفته با تولید گرمای 180-217 درجه سانتی گراد ازاین چوب ها در برابر نفوذ قارچ ها، کپک و موریانه محافظت می کند.حتی بدون استفاده هیچ گونه مواد شیمیایی، گرما باعث ماندگاری چوب ترمو می شود و این گرما باید 2 الی 3 ساعت در داخل چوب بماند.

همچنین حرارت اضافه و گردش هوایی که به داخل چوب ترمو نفوذ می کند باعث می شود که رنگ بر تمام سطح محصول یکنواخت شده و به زیبایی این چوب می افزاید.در کنار این دو مزیت، حرارت دادن به چوب ترمو مقاومت این چوب را در برابر پوسیدگی نیز افزایش می دهد.

خرید چوب ترمو در مشهد

خواص چوب ترمو

  • مقاومت در برابر آب و رطوبت
  • نرمی و انعطاف پذیری
  • قابلیت رنگ پذیری
  • قابلیت نصب و جداسازی سریع و آسان
  • شستشو و نگهداری آسان
  • مقاوم در برابر سایش
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی
  • میخ خوری و پی خوری عالی
  • خوش کار بودن
  • قابلیت سنباده خوری بالا

از مزیت های چوب ترمو علاوه بر سبکی و راحتی در نصب، استفاده نشدن از موارد رزین در ساخت آن می باشد.برخی افراد به چوب های رزین دار حساسیت و آلرژی دارند و در صورت استفاده ممکن است دچار مشکلات پوستی و تنفسی شود.به همین دلیل چوب ترمو گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب و استفاده در موارد مختلف خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید چوب ترمو در مشهد با شماره 05191009924 تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پیج اینستاگرام ما را به نشانی chaman.24@ دنبال نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *