چمن مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

امروزه با فراگیر شدن استفاده از چمن مصنوعی در فضاسازی ها این سوال برای بسیاری مطرح می شود که چمن مصنوعی از چه موادی ساخته می شود؟ و یا اینکه اصولا چمن مصنوعی چگونه ساخته می شود؟ اطلاع پیدا کردن از نحوه ساخت و تولید چمن مصنوعی، معمولا باعث می شود که با آگاهی بیشتر، انتخاب بهتری داشته باشیم.چمن مصنوعی باید به گونه ای ساخته شود که همانند چمن طبیعی به نظر برسد که به طور حتم برای تولید این مدل چمن، نیاز به فناوری های مدرن وجود دارد.

در این مقاله مراحل ساخت و تولید چمن مصنوعی و همچنین اجزای تشکیل دهنده را مرحله به مرحله بررسی خواهیم کرد.

برای خرید و نصب چمن مصنوعی با شماره 09155599758 تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پیج اینستاگرام ما را به نشانی chaman.24@ دنبال نمایید

راهنمای انتخاب چمن مصنوعی

از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید و انتخاب چمن مصنوعی باید به آن دقت شود شرکت تولید کننده و فروشنده چمن مصنوعی می باشد.هنگامی که از یک شرکت معتبر خرید می کنید خیال شما از بابت کیفیت محصول راحت بوده و با اطمینان خرید خود را انجام خواهید داد.شرکت طلوع سبز ایوان پارس با نام تجاری چمن 24، بزرگ ترین فروشگاه چمن مصنوعی در شرق کشور می باشد و با کیفیت ترین انواع چمن مصنوعی را به خریداران خود ارائه می دهد.

با انتخاب یک شرکت معتبر از مواردی مانند ضمانت نامه، اندازه و ارتفاع چمن و همچنین کیفیت آن اطمینان پیدا خواهید کرد.در ادامه دیگر تولید کنندگان چمن مصنوعی مصنوعی را معرفی می کنیم.

چمن مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

تولید کنندگان چمن مصنوعی

در حال حاضر شرکت های مختلفی در حوزه تولید انواع چمن مصنوعی در سراسر جهان و همچنین در ایران مشغول به کار هستند که از میان آن ها می توان به شرکت های کرمان موکت ( آسیا چمن)، قصر بازی پارسیان (دنیای چمن) و یارا پویش ایرانیان اشاره کرد.شرکت های بزرگ تولید کننده چمن مصنوعی نیز رویال گرس، تنکیت، تایگر و بسیاری دیگر می باشند.اما پیش از هر چیز برای آشنایی با نحوه تولید چمن مصنوعی می بایست با قسمت های مختلف چمن مصنوعی آشنا شویم.بهتر است قبل از هر موضوعی به این نکته توجه کنیم که چمن های مصنوعی در دو دسته کلی چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی ورزشی تقسیم می شوند.

[irp posts=”4631″ name=”​چمن مصنوعی زمین تنیس”]

اجزای چمن مصنوعی

  • الیاف اصلی چمن مصنوعی
  • الیاف فرفری
  • لایه چتایی
  • لایه نت
  • پوشش محافظ پلی یورتان یا RBL

 

الیاف اصلی چمن مصنوعی از جنس پلی اتیلن می باشند.لازم به توضیح است برخی انواع چمن مصنوعی نیز صرفا از الیاف مجعد پروپیلن تشکیل می شوند که بیشتر در زمین های گلف و گاها تنیس کورت کاربرد دارند.

الیاف پلی اتیلن از گرانول های پلی اتیلن تولید می شوند.این گرانول ها بی رنگ یا سفید رنگ می باشد.

مراحل ساخت و تولید چمن مصنوعی

  • مرحله اول

گرانول های پلی اتیلن به داخل قیف مخصوصی ریخته می شوند تا در ادامه رنگ های مخصوص جهت ایجاد ظاهر چمن طبیعی و مواد شیمیایی مخصوص جهت افزایش ثبات و مقاومت الیاف در برابر آفتاب به آن اضافه شوند.

  • مرحله دوم

خمیر به دست آمده به دستگاه اکسترودر و پس از آن به دستگاه کارتینگ منتقل می شود تا به اندازه کافی کشیده شده و به ضخامت مورد نظر برسد.سپس الیف به دور دوک های مخصوصی پیچیده شده و آماده استفاده در فرآیند بافت چمن مصنوعی می شوند.در چمن های دو بافت قبل از این مرحله نخ های پلی اتیلن و پروپیلن نیز به روش مکانیزه به دور یکدیگر پیچیده می شوند تا برای استفاده در تولید چمن های دو بافت مورد استفاده قرار بگیرند.

چمن مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

  • مرحله سوم

در این مرحله نوبت به دستگاه های تافتینک می رسد.دستگاه های تافتینگ چمن مصنوعی عموما با عرض 4 متر و یا دو متر می باشند.الیاف چمن مصنوعی توسط سوزن های مخصوص دستگاه تافتینگ به چتایی و توری زیر آن دوخته شده و اضافات نخ ها توسط کاتر مخصوص برش داده می شوند تا چمن با ارتفاع پایل مورد نظر تولید گردد.

  • مرحله چهارم

مرحله پایانی شامل اجرای لایه محافظ بکینگ و چسب می باشد که بسته به مواد اولیه می تواند در رنگ های مختلف باشد اما عموما سیاه رنگ است.مواد بکینگ که بیشتر از مشتقات نفتی می باشند لایه زیرین چمن و گره ها را پوشش می دهد تا مانع از در آمدن گره ها و آسیب دیدن آن به مرور زمان شوند.

چمن مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

در نهایت محصول شما آماده استفاده است و پس از کنترل و بررسی های لازم بسته بندی و برای شما ارسال می گردد.بسته بندی چمن مصنوعی بصورت رول می باشد و معمولا به صورت رول های 50 متر مربعی یا 100 متری در انواع ورزشی تولید می شوند.

تهیه و تنظیم مقاله : آژانس دیجیتال مارکتینگ بزرگمهر