اجرای دیوار سبز در مشهد از جمله فعالیت های خلاقانه ای می باشد که با تلفیق محیط طبیعی و مصنوعی همراه است.امروزه به دلیل رشد بی رویه ساختمان های بلند و همچنین خشک و بی روح شدن محیط زندگی، نیاز به محیط طبیعی به خصوص در شهرهای بزرگ احساس می شود به طوری که در فضاهای شهری این موضوع کاملا قابل مشاهده می باشد.اجرای دیوار سبز در مشهد علاوه بر زیبایی بصری به آرامش روح نیز کمک می کند.

شرکت ایوان پارس (چمن 24) به داشتن متخصصین مجرب در طراحی و اجرای دیوار سبز در مشهد همراه شما بوده تا تجربه ای دلنشین را برایتان به یادگار بگذارد.

اجرای دیوار سبز در مشهد

اجرای دیوار سبز توسط تیم چمن 24

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز یا به اصطلاح نمای سبز که به آن گرین وال (green wall) نیز گفته می شود، سرسبزی زیبایی را به صورت مستقل و به شکل دیوارهای عمودی پوشیده از گیاهان طبیعی یا مصنوعی ایجاد می کند که متناسب با اقلیم و فضای مورد نظر می باشد.

دیوار سبز عموما در فضاهای داخلی و بعضا در فضاهای خارجی به کار می روند به طوری که بخشی از دیوار مورد نظر یا تمام آن با گیاهان مناسب پوشش داده شده تا زیبایی محیط را چند برابر کند.

امروزه طرفداران دیوار سبز رو به افزایش است چرا که این دیوارها با دادن حس سرزندگی به محیط، به ندرت جایگزین مصالح بی روح شده و فضاهای کاری و سکونت را به محل هایی جذاب تبدیل کرده است.

اجرای دیوار سبز در مشهد

خرید دیوار پوش مدل فنس چمن مصنوعی

انواع دیوار سبز در مشهد

اجرای دیوار سبز در مشهد انواع مختلفی دارد مانند اجرای روف گاردن در مشهد که در مدل های منحصر به فرد متناسب با محیط مورد نظر برای همشهریان عزیز طراحی و اجرا می شود.

انواع دیوار سبز عبازتند از :

  • دیوار سبز مدولار
  • دیوار سبز کابلی
  • دیوار سبز شبکه ای
  • دیوار سبز نمد پلیمری
  • دیوار سبز هیدروپونیک

[irp posts=”18783″ name=”اجرای روف گاردن در مشهد”]

  • اجرای دیوار سبز مدولار در مشهد

دیوار سبز مدولار یکی از انواع دیوار سبز است که می توان گفت پرکاربردترین نوع آن نیز می باشد.همانطور که از نامش پیداست دیوار سبز مدولار از دیوارها و پنل های پیش ساخته تهیه شده و به صورت سه بعدی یا مستقل به حالت عمودی بر روی یک دیوار قرار می گیرند.همچنین فلاور باکس هایی که در آن ها به کار می رود، محل قرارگیری گیاهان می باشند.

گیاهان سبز و پر تراکم از جمله مواردی است که در ساخت دیوار سبز مدولار به کار گرفته می شود. اجرای دیوار سبز مدولار در مشهد معمولا با وزن کم و سبک طراحی و اجرا می شوند تا وزن کمتری را به دیوار متحمل کنند.

در ساخت دیوار سبز مدولار در مشهد از سازه هایی با جنس های مختلف استفاده می شود که زیر ساخت آهنی بیشترین کاربرد در میان جنس های چوب، پلاستیک و استیل گالوانیزه با پوشش ضد رنگ و سرامیک را دارد.از مزیت های این نوع دیوار سبز این است که می توان آن ها را در انواع مدل های منحنی، خطی و یا زاویه دار اجرا کرد.

در طراحی و اجرای دیوار سبز مدولار در مشهد اکثر اوقات فلاور باکس ها به صورت مستقیم بر روی دیوار اصلی نصب و سازه های زیرین از روند اجرا حذف می شوند.دیوار سبز مدولار به دلیل انتقال حس آرامش و ایجاد تنوع و زیبایی در محیط بسیار کاربردی بوده و در فضاهای داخلی مانند منازل مسکونی، واحدهای اداری و تجاری و همچنین استخر یا لابی هتل ها و فضاهای خارجی مانند نمای ساختمان ها، پارکینگ، زیباسازی تراس و بالکن و… به راحتی و در کمترین زمان قابل اجرا می باشند.

[irp posts=”368″ name=”زیباسازی تراس و بالکن”]

  • اجرای دیوار سبز کابلی در مشهد

دیوار سبز کابلی از انواع پر طرفدار دیوار سبز است و به دلیل عدم نیاز به فضای گسترده ، در هر محیطی حتی محیط های کوچک قابل اجرا می باشد و بسیار کاربردی است.دیوار سبز کابلی از تمام فضای موجود استفاده کرده و با وجود سطح کمی که اشغال می کند، نمایی منحصر به فرد را ایجاد می نماید.

در اجرای دیوار سبز کابلی در مشهد تمام فضا توسط گیاهان پوشیده نمی شود و بخش هایی از دیوار دارای فضای خالی بوده چرا که در دیوار سبز کابلی از گیاهانی استفاده می شود که مسیر رشد عمودی را در پیش می گیرند که می توان گیاه پیچک و رز بالا رونده را مثال زد که به مرور زمان تمام سطح دیوار را پوشش می دهند.

برای طراحی و اجرای دیوار سبز کابلی در مشهد از کابل های ضد رنگ که به صورت عمودی به یکدیگر متصل هستند استفاده می شود و با هندسه های مختلف در قاب های متفاوت به صورت منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته و اجرا می شوند.

جهت مشاوره با شرکت ایوان پارس در خصوص اجرای دیوار سبز در مشهد با شماره 09155599758 تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر کانال آپارات چمن 24 را دنبال نمایید

  • اجرای دیوار سبز شبکه ای در مشهد

شبکه های فولادی زیرساخت اصلی دیوار سبز شبکه ای را فراهم می کنند که در محیط های مختلف قابلیت نصب و اجرا دارند.دیوار سبز شبکه ای به دلیل سبک بودن روی دیوار و محل مورد نظر به راحتی قرار می گیرند.از مزایای اجرای دیوار سبز شبکه ای در مشهد می توان به نگهداری و آبیاری آسان گیاهان نصب شده بر روی دیوار اشاره کرد.

این نوع دیوار سبز به دلیل نوع قرارگیری گیاهان در آن که به صورت شبکه های منظم شکل می گیرند، به این نام معروف شده است.همچنین گیاهان مورد استفاده در این نوع دیوار باید از نوع رونده یا آویزی باشند که مسیر رشد از بالا به پایین یا از پایین به بالا را در پیش گرفته تا تمام فضای مورد نظر توسط گیاه، پوشیده شود.

هزینه اجرای دیوار سبز شبکه ای در مشهد نسبت به دیگر انواع دیوار کم تر بوده و با توجه به کاربردی بودن آن بسیار مقرون به صرفه می باشد، همچنین این نوع دیوار در همه جا به خصوص در فضاهای شهری که نیاز به پوشش گیاهی وسیع تری دارد، با هزینه مناسب به راحتی قابل اجرا می باشد.

  • اجرای دیوار سبز نمد پلیمری در مشهد

دیوار سبز نمد پلیمری از نوع به روز تر دیوارهای سبز می باشد که با قابلیت زهکشی بالا، سبک بودن، نگهداری و آبیاری آسان، تعویض راحت گیاهان و انتخاب بدون محدودیت گیاهان در محیط های مختلف می تواند اجرا شود.

اجرای دیوار سبز نمدی در مشهد نیاز به سیستم زهکشی مجزا برای آبیاری نداشته و این امر توسط پارچه های نمدی که جایگزین گلدان ها در این نوع دیوار شده اند صورت می گیرد که به اصطلاح به آن سیستم آبیاری اتوماتیک یا هوشمند می گویند.

دیوار سبز نمدی زیر ساختی به صورت یک قاب پیش ساخته دارد که یک لایه نمد پلیمری که جایگزین گلدان ها و فلاورباکس ها شده اند روی آن قرار گرفته و داخل این گلدان های نمدی محل خاک و مواد مورد نیاز برای رشد گیاهان می باشد.

دیوار سبز نمدی دارای مقاومت زیاد در برابر گرما و آتش می باشد که قابلیت ضدحریق دارد همچنین سبکی و نوع اجرای راحت این دیوار شرایط استفاده از آن در محیط های مختلف را به وجود آورده و گیاهان داخل این دیوار با توجه به آب و هوا و سپس سلیقه مشتری انتخاب می شوند.

  • اجرای دیوار سبز هیدروپونیک در مشهد

دیوار سبز هیدروپونیک را می توان بهترین نوع از دیوارهای سبز نام برد چرا که در فرآیند طراحی و اجرای دیوار سبز هیدروپونیک، تمام نیاز یک گیاه مورد توجه و بررسی قرار گرفته و این نیازها تنها با آب بر طرف می شود و جای خاک را خواهد گرفت.

دیوار سبز هیدروپونیک سیستمی را به وجود آورده که نسبت به روش های کشت خاکی آب کمتری مصرف شده و گیاهان به صورت هدفمند از ریشه و توسط آب مواد مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

دیوار سبز هیدروپونیک به دلیل اینکه گیاهان شاداب تر و سرزنده تری را پرورش می دهد بسیار کاربردی بوده و در محیط های مختلف قابل اجرا می باشد.دیوار سبز هیدروپونیک را برای اجرای روف گاردن در مشهد و طراحی محوطه در مشهد نیز می توان انتخاب نمود.

[irp posts=”18886″ name=”طراحی محوطه در مشهد”]

مزایای اجرای دیوار سبز در مشهد

رشد روز افزون شهرنشینی و جایگزینی مصالح سرد و بی روح در معماری فضاها و ساختمان، یکنواختی بصری را برای همگان به ارمغان آورده است.تیم چمن 24 برای جبران این امر، با طراحی و اجرای دیوار سبز در مشهد نشاط را به محیط زندگی و کار هدیه می دهد.مزایا اجرای دیوار سبز در مشهد متعدد بوده و می تواند در کنار زیبایی، بعد کاربردی را نیز در بر بگیرد.

برخی از این مزایا عبارتند از :

  • بهبود کیفیت هوا و ایجاد هوای مطبوع به خصوص در فصول گرم سال
  • جلوگیری از آلودگی محیط
  • عایق صدا
  • سایه اندازی
  • کمک به تنوع زیست محیطی
  • افزایش سطح اکسیژن
  • کاهش مصرف انرژی
  • زیبایی نما
  • ایجاد حس طراوت و سرزندگی
  • افزایش ارزش ملکی
  • کاهش استرس و اضطراب
  • حفاظت از سازه های ساختمانی و افزایش ایمنی
  • تجدید حیات شهری
  • کمک به افزایش سرانه فضای سبز
  • جداسازی فضاهای داخلی و خارجی
  • مقاوم در برابر ضربه، فشار و کشش
  • قابل اجرا و نصب در محیط های مختلف
  • ایجاد تنوع هوشمندانه در محیط مسکونی، تجاری و اداری
  • کاهش پدیده گرمای جهانی

اجرای دیوار سبز در مشهد

خرید دیوار سبز مدل ویولت

 چالش های اجرای دیوار سبز در مشهد

اجرای دیوار سبز در مشهد مانند هرکار مهندسی دیگری نیاز به متخصصین باتجربه و ماهر در فرآیند طراحی و اجرای آن دارد چرا که کوچکترین خطایی ممکن خسارات پر هزینه را با خود به دنبال داشته باشد.

چالش های اجرای دیوار سبز در مشهد بسیار انگشت شمار بوده و تنها با رعایت اصول مهندسی و ایجاد بستر مناسب با زیرساخت های مرغوب و مجهز می توان به بهترین شکل دیوار سبز را به محیط مورد نظر اضافه نمود.

از جمله چالش های اجرای دیوار سبز در مشهد که مجریان و مشتریان ممکن است با آن رو به رو شوند، زهکشی برای گیاهان می باشد که برای آبیاری و روند رشد گیاهان بسیار الزامی می باشد.

البته ممکن است ریشه گیاهان به بافت اصلی دیوار نفوذ کرده و علاوه بر آن به وزن دیوار ساختمان افزوده شود و بار سنگینی را به آن تحمیل کند.همچنین دیوار سبز بستر مناسب برای نفوذ حشرات به محیط داخلی را نیز فراهم کرده که خود می تواند به بروز انواع آلرژی یا حساسیت دامن بزند.

دیوار سبز طبیعی یا مصنوعی؟

اجرای دیوار سبز در مشهد به دو صورت طبیعی و مصنوعی انجام می شود که با توجه به سلیقه مشتری و محیط مورد نظر یکی از آن دو مورد تایید برای مرحله طراحی و در آخر مرحله اجرا واقع می شوند.

اجرای دیوار سبز طبیعی در مشهد معمولا در بیشتر محیط ها قابل اجرا می باشد اما گاهی با توجه به شرایط، ممکن است این امر امکان پذیر نباشد.به همین سبب اجرای دیوار سبز مصنوعی در مشهد می تواند به عنوان گزینه دوم انتخاب شده و مانند دیوار سبز طبیعی به محیط آرامش، زیبایی و سرزندگی بدهد.

از مزایای دیوار سبز مصنوعی می توان به صرفه جویی در آب و انرژی اشاره کرد چرا که گیاهان مصنوعی نیازی به نگهداری نداشته و همچنین با گذشت زمان هزینه های جانبی مختلفی را به شما القا نخواهد کرد.

دیوار سبز مصنوعی همانند دیوار سبز طبیعی عایق صدا، گرما و انرژی است.برای اجرای دیوار سبز طبیعی یا مصنوعی نیاز است فضای مورد نظر بررسی شود و در آخر با توجه به سلیقه و بودجه مشتری طراحی و اجرا شود.چرا که هرکدام مزیت های خود را داشته و نسبت به محیط برای اجرای آن ها تصمیم گیری می شود.

اجرای دیوار سبز در مشهد

نحوه اجرای دیوار سبز در مشهد

اجرای دیوار سبز در مشهد نیاز به دانش، تجربه و اصول خاص خود را دارد و با توجه به نوع دیوار سبز (دیوار سبز مدولار، دیوار سبز کابلی، دیوار سبز شبکه ای، دیوار سبز نمدی پلیمری و دیوار سبز هیدروپونیک)  طراحی و اجرای آن متفاوت می باشد.

نحوه اجرای دیوار سبز در مشهد باید به گونه ای باشد که محل نصب آن جلوه طراوت و سرزندگی داشته و به زیبایی بصری محیط بیافزاید.همچنین مکان گزینی دیوار سبز باید به صورتی انجام شود که محل مناسبی برای بهبود کیفیت هوا بوده و عایق و گرما و صدا باشد.

استفاده از نورپردازی و مبلمان مناسب در کنار اجرای دیوار سبز زیبایی و اثر بخشی آن را دو چندان کرده که این امر باید توسط افراد متخصص صورت بگیرد.یکی از مهم ترین بخش های این فرآیند انتخاب گیاهان است که باید توجه داشت به منظور سازگاری بیشتر و نگهداری آسان تر، متناسب با اقلیم منطقه انتخاب شود.

به طور کلی نحوه اجرای دیوار سبز در مشهد را می توان به چهار بخش تقسیم کرد :

  • بازدید از محیط و بازگو کردن شرایط
  • انتخاب نوع دیوار سبز و گیاهان آن
  • شروع نصب زیر ساخت ها و ابزار و وسایل لازم
  • کاشت گیاهان و تحویل به مشتری

[irp posts=”18847″ name=”خرید تایل ترموود در مشهد”]

گیاهان دیوار سبز

انتخاب گیاهان دیوار سبز نیازمند دقت و توجه می باشد.اگر از گیاهان طبیعی برای دیوار استفاده شود در ابتدا باید محیطی انتخاب شود که از نور مناسب، آبیاری به موقع، رطوبت کافی و خاک و کود مرغوب برخوردار باشد.

گیاهان دیوار سبز باید به نحوی انتخاب شوند که در برابر عوامل مختلف محیطی مقاوم بوده، مناسب با اقلیم منطقه باشد و سازگاری خوبی با شرایط آب و هوایی داشته باشند.

انتخاب گیاهان همیشه سبز می تواند گزینه مناسبی برای دیوار سبز باشد و باید به این نکته توجه داشت که هرچه دقت بیشتری در انتخاب گیاه به کار رود، در طولانی مدت نیز هزینه های جانبی کمتری صرف تعویض یا تعمیر دیوار سبز و گیاهان آن می شود.

برخی از گیاهان مناسب برای دیوار سبز عبارتند از :

  • چمن یال اسبی
  • شمعدانی پیچ
  • پاپیتال مینیاتوری
  • سرخس برگ شمشیری
  • پتوس
  • پپرومیا
  • کریپتانتوس
  • اسفناج
  • یاسمن
  • گندمی
  • مریم گلی
  • کروتون
  • اگلونما
  • رزماری
  • برگ انجیری
  • شفلر
  • لاوان
  • ابلق
  • اطلسی
  • هدرا

هزینه دیوار سبز در مشهد

هزینه دیوار سبز در مشهد به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین فاکتور محیط مورد نظر برای اجرای دیوار سبز می باشد.پس از آن نوع دیوار سبز انتخابی، نوع گیاهان، نوع سیستم زهکشی و آبیاری، ابعاد و متریال به کار رفته نیز از جمله موارد تاثیر گذار در هزینه دیوار سبز در مشهد می باشند.

مساحت نیز عاملی تاثیر گذار در قیمت می باشد که در شرکت طلوع سبز ایوان پارس  با در نظر گرفتن موارد فوق و همچنین هزینه نصب و سود عادلانه مجریان ماهر باتوجه به سلیقه و بودجه مشتری بهترین خدمات را به آنان ارائه می دهند.

تهیه و تنظیم مقاله : آژانس دیجیتال مارکتینگ بزرگمهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *