برای بسیاری از خانه دارها چیدن میز و صندلی بیرونی و استفاده از انواع مبلمان فضای باز در حیاط، ایوان یا بالکن خانه امری بسیار مهم می باشد.برای اینکه بهترین انتخاب در این زمینه را داشته باشید، باید تعادلی مناسب بین زیبایی، استحکام، انعطاف پذیری و کارایی برقرار کنید و مدل مد نظر خود را بر اساس این شرایط انتخاب کنید.

شرکت طلوع سبز ایوان پارس در این مقاله سعی دارد توضیحات کاملی در خصوص انتخاب انواع مبلمان فضای باز به شما عزیزان ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از آخرین قیمت های محصولات ما با شماره 09155599758 تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پیج اینستاگرام ما را به نشانی chaman.24@ دنبال نمایید

نکات مهم در انتخاب انواع مبلمان فضای باز

اندازه حیاط، بالکن و یا پاسیو خانه نقش مهمی در انتخاب انواع مبلمان فضای باز دارد.در فضاهای بزرگ استفاده از ست های خانوادگی به هم پیوسته به صورتیکه میز را کامل احاطه کنند ایده فوق العاده خوبی خواهد بود.

اما اگر فضای کمی در اختیار دارید به هیچ عنوان نباید خودتان را محدود به مدل های معمولی و قدیمی موجود در بازار کنید.شما در همین فضای کم هم می توانید از طرح های بسیار شیک و خلاقانه سفارشی استفاده کنید.بسیاری از نجارها و تولید کنندگان مبلمان امروزه پذیرای هر نوع سفارشی از جانب مشتری هستند.

برای طراحی فضای باز تراس و بالکن خود می توانید از مقاله زیباسازی تراس و بالکن استفاده نمایید و کمک بگیرید.

مبلمان رتن مصنوعی

جنس مبلمان فضای باز

مدل های فلزی همیشه جزء بهترین لوازم برای ست میز و صندلی بیرونی می باشند.برای فضاهای کوچک اغلب توصیه می شود از میز و صندلی مدرن استفاده کنید.چرا که با ساده بودن لوازم، دکوراسیون محیط نیز مرتب و منظم و در نتیجه بزرگتر دیده می شود.برای رنگ هم از آن جایی که در مورد محیط بیرونی صحبت می کنیم، خاکستری، سفید و کرم گزینه های مناسبی هستند.

برای حیاط خانه استفاده از میز و صندلی بیرونی ساخته شده از سنگ و بتن اگرچه شاید گران تر و تا حدی غیرکاربردی به نظر برسد.اما واقعا از لحاظ زیبایی و کلاس کمتر مدلی را می توان هم سطح آن متصور شود.این ست ها معمولا به صورت سفارشی ساخته می شوند و ست خریدنی آن ها اگرچه در بازار موجود می باشد اما قیمت های بسیار بالایی دارند.برای کارایی بیشتر می توانید فقط میز را از جنس سنگ یا بتن انتخاب نموده و صندلی را از جنس های فلزی یا چوبی انتخاب کنید.فقط حواس تان باشد که مدل صندلی انتخابی، طوری نباشد که تاثیر منفی روی دیزاین میز سنگی شیک شما بگذارد.

انتخاب جنس میز و صندلی تا حد زیادی وابسته به کفپوش فصای باز بوده و بهتر است از کفپوشی استفاده شود که با همه متریال ها تناسب داشته باشد؛ بنابراین چمن مصنوعی تراس و بالکن می تواند گزینه مناسبی برای پوشش فضای باز باشد.

معمولا زمانی که صحبت از انواع مبلمان فضای باز می شود، صحبت از مدل های حصیری به میان خواهد آمد.حصیر همیشه یکی از بهترین گزینه ها از لحاظ قیمت و عملکرد می باشد.در کنار قیمت و عملکرد مناسب، زیبایی این مدل های کلاسیک و دوست داشتنی نیز به هیچ عنوان از ست های فلزی یا چوبی و حتی سنگی کمتر نیست.

انواع مبلمان فضای باز

همچنین بخاطر وزن کمتر و نیاز به نگهداری پایین تر، دردسر های احتمالی که ممکن است این میز و صندلی ها در حیاط به وجود آورند نیز به پایین تر حد ممکن می رسد.اگر دورهمی های خانوادگی در حیاط خانه برگزار می کنید مدل های حصیری می توانند بهترین اوقات را برای شما و خانواده تان رقم بزنند.

نصب چمن مصنوعی + راهنمای گام به گام نصب

میز و صندلی طرح ایکیا

یکی دیگر از انواع مبلمان فضای باز استفاده از ست ها چوبی می باشد که امروز در دو مدل تاشو و معمولی وجود دارند.میز و صندلی بالکن چوبی به این دلیل که از متریالی طبیعی ساخته می شوند، فضای بسیار زیبا و دلنشینی را ایجاد میکنند به خصوص زمانی که از گل و گیاه طبیعی در کنار آن ها استفاده شود.استفاده از میز و صندلی تراس چوبی تاشو برای بالکن ها و فضاهای کوچک بسیار کارایی دارد.در برخی از مدل های میز و صندلی چوبی میز های بدون پایه وجود دارند که به دیوار متصل می شوند.این میزها فضای کمی را می گیرند و می توانید به لب نرده ی تراس نصب کنید و در کنار آن از صندلی های چوبی استفاده کنید. همچنین معمولا میز و صندلی های چوبی ای وجود دارد که با فلزات ترکیب می شوند به طوری که دسته ها و پایه های آن ها از جنس فلزات باشد.این نوع از میز و صندلی بسیار زیبا و شیک هستند ولی معمولا جای بیشتری می گیرند و تاشو نیستند.

زیبایی و طبیعی بودن میز و صندلی چوبی نسبت به دیگر جنس ها بیشتر است اما نیاز به مراقبت بیشتری دارد و حتما باید روی آن ها با یک لایه ی محافظتی مانند نانو و… پوشیده شود که عمر و مقاومت آن بالاتر رود.

انواع مبلمان فضای باز

خرید کنید

مهمترین موارد در انتخاب انواع مبلمان فضای باز​

مبلمان فضای باز با مبلمان فضای داخلی به جهات مختلف از جمله شکل، ظاهر و همچنین در جنس مواد اولیه برای ساخت بسیار متفاوت می باشد.به همین دلیل در هنگام انتخاب آنها باید به چند مورد خاص توجه نمود.

ابعاد و اندازه فضای باز

میزان فضایی که برای مبله کردن در نظر گرفته می شود در انتخاب نوع مبلمان اهمیت زیادی دارد.در فضاهایی مانند باغ و حیاط، داخل آلاچیق ها و یا روف گاردن که میزان فضای کافی برای مبلمان وجود دارد می توان از انواع بزرگ تر مبلمان در تعداد دلخواه استفاده کرد.در بالکن یا تراس هایی که محدودیت فضایی وجود دارد به مبلمان کوچک تر و ظریف تر نیاز است که هم فضای موجود را در ظاهر پر و شلوغ نکند و هم بتوان حداکثر استفاده را از فضای باقی مانده نمود.در این فضاها می توان از میز و صندلی های کوچک و ساده برای مبلمان فضای باز استفاده کرد.صندلی هایی که نه تنها فضای زیادی را اشغال نمی کنند بلکه با جای گیری مناسب و طرح های جذاب، محل مناسبی برای مطالعه، استراحت، صرف غذا و … خواهند بود.

تعیین بودجه

قبل از انتخاب مبلمان باید بودجه مورد نظر خود را مشخص نمود تا راحت تر بتوان محصولات مورد نظر را گزینش کرد.تعیین بودجه در انتخاب جنس مبلمان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

جنس مبلمان فضای باز

در نظر گرفتن جنس مواد ساخته شده مبلمان اهمیت بالایی دارد.از جمله ویژگی های مهم مبلمان فضای باز، ضد آب بودن و مقاومت آن در برابر تابش آفتاب می باشد.مرسوم ترین مبلمان هایی که در فضای باز استفاده می شود؛ مبلمان چوبی، آلومینیومی، پلاستیکی، چدنی و حصیری می باشد. چوب به دلیل ماهیتی که دارد حس و حال طبیعت را به فضا القاء می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از آخرین قیمت های محصولات ما با شماره 09155599758 تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پیج اینستاگرام ما را به نشانی chaman.24@ دنبال نمایید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]