پر کننده های چمن مصنوعی موادی هستند که به منظور ارتقاء بهره وری و افزایش زیبایی این چمن ها استفاده شده و پس از نصب چمن مصنوعی بر روی آن پاشیده می شود.پر کننده های چمن مصنوعی که معمولا به آن شن پر کننده نیز گفته می شود، جهت بهبود خواص مکانیکی و دوام چمن مصنوعی به آن اضافه می شود و با بورس زدن در میان الیاف چمن جای می گیرند.بر اساس نوع هر زمین، ممکن است مواد متفاوتی برای پر کننده چمن مصنوعی استفاده شود.مقدار استفاده از این مواد پر کننده نیز به عواملی همچون نوع چمن، نوع ماده پر کننده و زمین مورد نظر بستگی دارد.این مواد پر کننده شامل گرانول لاستیکی، شن و ماسه سیلیس، ترکیب گرانول و سیلیس، شن و ماسه آنتی باکتریال و دورافیل می باشد.

برای خرید و نصب چمن مصنوعی با شماره 09155599758 تماس بگیرید

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پیج اینستاگرام ما را به نشانی chaman.24@ دنبال نمایید

پر کننده های چمن مصنوعی

انواع پر کننده های چمن مصنوعی

سیلیس

شن و ماسه سیلیس؛ از پر استفاده ترین انواع پر کننده های چمن مصنوعی می باشد که بسیار قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارد.بعد از نصب چمن مصنوعی در مرحله اول به آن سیلیس اضافه می گردد.سیلیس به دلیل وزن بالا و قدرت زیاد در جذب رطوبت، باعث می شود تا الیاف چمن بهتر بایستد و ظاهری طبیعی تری داشته باشد.علاوه بر این سیلیس باعث دوام بیشتر چمن مصنوعی در برابر سایش و ضربه خواهد شد.سیلیس به کار رفته در چمن مصنوعی به شکل دانه های گرد و سفید می باشد.باید به این نکته توجه داشت که استفاده از این ماده پر کننده، در چمن های مصنوعی مناطقی که کم تردد هستند مانند روفگاردن و بام سبز، زیباسازی تراس و بالکن و… انتخاب مناسب تری است.چرا که در مناطق پر تردد این ذرات به هم می چسبند و از خاصیت آن ها کاسته می شود.

گرانول

گرانول لاستیکی؛ پر کننده دیگری است که در چمن های مصنوعی ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.این مواد عموما به صورت دانه های لاستیکی سیاه رنگ می باشند و بعد از افزودن سیلیس به چمن مصنوعی اضافه می شوند.گرانول؛ شادابی و نشاط بیشتری به چمن مصنوعی می بخشد چرا که باعث پرپشتی بیشتر و افزایش سر سبزی چمن مصنوعی خواهد شد.

دانه های گرانولی اساسا به منظور افزایش خاصیت ارتجاعی چمن و جلوگیری از آسیب دیدن بازیکنان هنگام زمین خوردن به چمن مصنوعی افزوده می شود.خاطر نشان می گردد دانه های گرانولی که از خرد شدن تایر های ماشین تهیه می شوند، اغلب دارای سیم و نخ بوده که به شدت به الیاف چمن مصنوعی آسیب می زنند.به همین دلیل توصیه می شود از انواع مرغوب گرانول جهت زمین های چمن مصنوعی ورزشی استفاده شود.همچنین برای جلوگیری از سیاه شدن لباس بازیکنان هنگام بازی بر روی چمن مصنوعی می توان از دانه های گرانول رنگی نیز استفاده کرد.

ترکیب گرانول و سیلیس

در چمن های مونوفیلامنت می توان از ترکیب گرانول لاستیکی و شن و ماسه سیلیس به عنوان پر کننده استفاده نمود.زمین های فوتبال در ایران دارای چمن هایی با ساختار مونوفیلامنت و پر کننده های گرانول و سیلیس هستند.چرا که از کیفیت بالایی بر خوردار می باشند.

شن و ماسه آنتی باکتریال

این نوع پر کننده دارای خواص آنتی باکتریال بوده که و توانایی از بین بردن میکروب و باکتری را دارد.قیمت شن و ماسه آنتی باکتریال، گران تر از پر کننده های گرانول و سیلیس می باشد.اما از گزینه های محبوب برای کسانی است که صاحب حیوانات خانگی هستند چراکه جاذب مایعات نمی باشند.

دورافیل

شن دورافیل از ذره های کوارتز تشکیل شده و بهترین ماده به عنوان پر کننده چمن مصنوعی محسوب می شود.شن دورافیل قیمت بالاتری نسبت به مواد پر کننده دیگر دارد اما دارای مزایا و خواص زیادی است.از مزایای این مدل پر کننده می توان به این موضوع اشاره کرد که باعث سرد نگه داشتن زمین آن محیط می شود.

[irp posts=”368″ name=”زیباسازی تراس و بالکن”]

قیمت پر کننده های چمن مصنوعی

قیمت پر کننده های چمن مصنوعی به مقدار متریال و نوع آن بر می گردد.به عنوان مثال پر کننده دورافیل معمولا قیمت بالاتری نسبت به سایر پر کننده ها دارد.چرا که دارای مزایای بیشتری نسبت به سایر پر کننده ها می باشد و مانع از سر خوردن بازیکنان خواهد شد.به طور کلی هر چقدر کیفیت و مزایای مواد پر کننده چمن بیشتر باشد، قیمت تمام شده آن بالاتر خواهد رفت.

پر کننده های چمن مصنوعی

مزایای پر کننده های چمن مصنوعی

  • دوام بیشتر چمن

به طور کل چمن مصنوعی مقاومت و دوامی بالا در محیط دارد.اما بهتر است در مکان هایی که دارای رفت و آمد زیاد است از مواد پر کننده به منظور جلوگیری از شکنندگی آن استفاده شود.

  • افزایش انعطاف پذیری چمن

استفاده از مواد پر کننده، انعطاف پذیری چمن مصنوعی را افزایش می دهند و به همین دلیل حس راه رفتن و نشستن بر روی چمن طبیعی را به افراد القا خواهد کرد.

  • حفاظت از زیره چمن مصنوعی

استفاده از پر کننده چمن مصنوعی هنگام نصب آن، باعث ایجاد شدن یک مانع بین چمن و قسمت زیرین آن می شود و همین موضوع باعث دوام و طول عمر بالاتر چمن مصنوعی خواهد شد.

  • خاصیت ضربه گیری بیشتر

به دلیل اینکه مواد پر کننده چمن مصنوعی، باعث زیاد شدن و بالا رفتن حجم چمن می شوند؛ میزان لیز خوردن و آسیب دیدن ورزشکاران را به مراتب کاهش می دهند.

[irp posts=”4492″ name=”نصب چمن مصنوعی + راهنمای گام به گام نصب”]

معایب پر کننده های چمن مصنوعی

  • استفاده از پر کننده ها زمان و هزینه اجرای چمن مصنوعی را افزایش می دهند.
  • این پر کننده ها معمولا عایق حرارت و گرما نیستند. ( به جز پر کننده دورافیل )
  • ایجاد کثیفی در هنگام بازی و دویدن بازیکنان و ورزشکاران
  • آلوده کردن محیط زیست
  • هزینه و زمان نگهداری بالا

تهیه و تنظیم مقاله : آژانس دیجیتال مارکتینگ بزرگمهر